Прості поради, як правильно вибрати літні шини для авто

51

Прийшла весни, а, отже, усім автолюбителям пора міняти шини. Щоб не помилитися, звертайте увагу на важливі характеристики і враховуйте свій стиль водіння.

Звичайно, можна їздити і на зимових шинах або просто купити всесезонні, але краще все ж придбати окремі комплекти гуми для зими і літа. Адже лише створені для конкретних погодних умов шини зможуть забезпечити максимальну безпеку на дорозі.

При виборі нових шин варто дотримуватися рекомендацій виробника авто, а також враховувати особливості вашого стилю водіння та умови експлуатації. Щоб підібрати правильні шини для своєї машини, потрібно звертати увагу на п’ять речей.

1. Типорозмір

Тут все просто. Типорозмір шини – це співвідношення ширини, висоти і зовнішнього діаметра. Позначення типорозміру виглядає так: 175/55R13. На прикладі цієї шини розберемося, яке число за що відповідає:

  • 175 – це ширина шини в міліметрах.
  • 55 – це висота профілю, виражена у відсотках від ширини шини.
  • 13 – це посадковий діаметр в дюймах.

Посадковий діаметр повинен відповідати розміру диска, інакше встановити шини просто не вийде. А ось з шириною і висотою профілю можна трохи погратися.

Ширші шини збільшують пляму контакту і, як наслідок, покращують зчеплення з дорожнім покриттям. При цьому вони важчі і погіршують динаміку авто, керованість на поганій дорозі, а також збільшують витрату палива. На мокрому асфальті при цьому ще й створюють зрадницький ефект «аквапланування».

По висоті шини діляться на низькопрофільні (55% і нижче), високопрофільні (60-75%) і повнопрофільні (80% і вище). Останні призначені для позашляховиків і їзди по вибоїнах (читай, по українських дорогах), а перші й другі встановлюються на звичайні легкові авто.

Висота профілю теж палиця з двома кінцями: чим нижчий профіль шин, тим краща керованість, але при цьому більша сприйнятливість шин до найменших нерівностей дорожнього покриття і небезпеки пошкодити диски на вибоїнах. Тому низький профіль варто вибирати, тільки якщо ви їздите, в основному, по шосе і на високій швидкості.

2. Малюнок протектора

Він безпосередньо впливає на експлуатаційні характеристики шин. Малюнок протектора буває трьох видів:

Симетричний ненаправлений малюнок – найпоширеніший варіант, який вважається класичним і підходить для їзди в міському циклі і по трасі. Такий протектор найчастіше застосовується в бюджетних шинах, зазвичай, їх встановлюють ще на заводі. Характеристики шин не залежать від умов експлуатації та напрямку руху. Колеса можна міняти місцями.

Симетричний направлений – максимально швидко виводить воду із зони контакту шини і забезпечує хороше зчеплення з дорожнім покриттям. Варіант для любителів швидкості і водіння в сиру погоду. Шини встановлюються строго по напрямку обертання (вказано стрілкою на бічній поверхні шини), інакше на мокрому покритті буде небезпечно.

Асиметричний малюнок хороший як в дощ, так і в суху погоду. Універсальний протектор, який встановлюється і на позашляховики, і на сімейні седани, і на швидкісні купе. На зовнішній і внутрішній стороні таких шин використовуються різні малюнки протектора: один для кращого зчеплення з сухим покриттям, другий – для зчеплення з мокрим. З установкою тут треба бути ще уважнішими: дивитися на маркування Inside/Outside, яке означає внутрішню і зовнішню сторони шини відповідно.

3. Індекс швидкості

Ще один важливий параметр. Позначається за допомогою латинських букв, кожна з яких говорить про максимальну швидкість, яку можна розвивати на таких шинах.

wXvQdgt0oqY
Шини з великим індексом швидкості мають підвищене зчеплення з дорогою, що, в свою чергу, забезпечує мінімальний гальмівний шлях. Але і коштують вони дорожче. Тому, якщо ваше авто видає лише 180 км/год, та й то з гірки, переплачувати не варто. А ось якщо ви любитель швидкої їзди, не економте і беріть шини V або W.

4. Індекс навантаження

Цей показник визначає навантаження, яке здатна витримати шина при максимальній швидкості. Іншими словами, це максимальна вага (разом з вантажем, пасажирами і водієм) на одне колесо автомобіля.Якщо часто возите пасажирів або вантажі, то варто взяти шини з високим індексом навантаження. Оптимальний варіант можна підібрати за допомогою цієї таблиці, звіривши дані з технічними характеристиками машини.

5. Конструкція каркаса шини

За особливостями конструкції шини діляться на діагональні і радіальні. Перші зараз майже не трапляються – сучасні шини, здебільшого, радіальні. Саме на цей факт вказує буква R в маркуванні шини, а не на діаметр, як багато хто вважає. Радіальні шини підходять для автомобілів всіх класів: від малолітражок до позашляховиків.

Незалежно від типу, шини можуть бути посиленими. Про це говорить буква C (Cargo) або LT (Light Truck) в позначенні. Посилені шини призначені для мінівенів, легких вантажівок і фургонів, які важчі від звичайних легкових авто і використовуються для перевезення вантажів і великої кількості пасажирів.

Які шини вибрати

Як ви пам’ятаєте, все залежить від стилю їзди і умов експлуатації. Щоб полегшити вам вибір, ми виділили три найпоширеніші сценарії. Вам залишається тільки знайти свій.Їзда в місті і за його межами з помірною швидкістю. Підійдуть шини з профілем 60% і вище, симетричним ненаправленим або асиметричним малюнком протектора та індексом швидкості S або T.

Їзда з високою швидкістю. Підійдуть шини з профілем 55% і нижче, симетричним спрямованим або асиметричним малюнком протектора і індексом швидкості V або W.

Їзда бездоріжжям. Для позашляховиків варто брати високопрофільні шини з глибоким протектором і відповідним індексом навантаження. Власникам мінівенів і фургонів краще купувати спеціальні шини для комерційного транспорту з маркуванням C і LT.