Кінець осені, початок зими: Мочанов дав цінні поради водіям

2098

Кінець осені — сезон дощів. Як перебудувати стиль водіння в таких умовах, щоб не піддавати себе і оточуючих на небезпеку? Радить автогонщик і шоумен Олексій Мочанов в своєму блозі на FB.

1. Технічний стан автомобіля: шини вже повинна бути зимовими. Наприклад, в Угорщину і Словаччину з 1 листопада просто не пускають на НЕ зимовій гумі. При цьому їздити в Європу можна тільки на фрикційних шинах (без шипів). В Україні шипи дозволені, і я їжджу на шипованих, — каже Мочанов.

2. Акумулятор і генератор на автомобілі повинен бути новим або хоча б обслужених.

3. У таку погоду бажано обов’язково їздити завжди виключно з ближнім світлом фар (нема на габаритах, противотуманки — тільки в туман).

4. У кого є кондиціонер — завжди його включайте. Так буде відбуватися осушення салону від зайвої вологи. У кого є клімат-контроль — встановіть комфортну для вас температуру, але не вимикайте кондиціонер.

5. Перевірте і при необхідності поміняйте гумки на двірників або ж двірники цілком. У наших умовах вони рідко ходять більше двох сезонів.

6. Видимість в таку погоду — перший запорука безпечної їзди. Причому і в вітрове скло, і в бічні, і в дзеркала. Тому рідина в омивачі повинна бути вже не літня. Так як вночі може бути мінусова температура, і рідина в бачку або трубках примерзне.

7. Завжди возите з собою в машині паперові рушники — щоб протерти дзеркала, бічні стекла і фари з габаритами.

8. На заправках зараз буває наляпано трохи палива під колонками. Не зайвим буде при посадці в машину водієві протерти паперовим рушником підошви взуття, щоб не ковзали. А пасажирам — щоб не смерділи і не просочували запахом заправки салон.

9. Щоб вікна не запотівали: коли залишаєте на ніч машину — просто відкрийте на пару хвилин двері або вікно перед тим, як закрити і піти додому. Дайте температурі на вулиці і в салоні вирівнятися.

10. Вранці включайте кондиціонер на гарячу подачу — і на скло. На деяких машинах піктограма «лобове скло» і передбачає кондиціонер з гарячим повітрям.

11. Дуже важливо приділити увагу одязі. Незалежно, працюєте ви в офісі в піджаку та краватці або геологом в водолазці з високим горлом — в машині свої правила. Не використовуйте під час водіння то, що «перекриває кисень» і подачу крові до голови. Сорочка з розстебнутою гудзиком, без краватки, шарф модний або теплий — все це треба відкласти до зупинки, блискавку під горло не затягувати.

12. У далекій дорозі не застібати на крайню дірку ремінь брюк, можна навіть зняти зовсім і розстебнути верхній гудзик на джинсах (головне не забути застебнути при зупинці на заправці).
Якщо на вас тепла куртка або шуба, дублянка — знімайте і вішайте ззаду. Адже за кермом водій не повинен бути як качан капусти або червонопикий рум’яний немовля — вам оцінювати обстановку і вести машину.

13. Якщо є темне тонування на передніх водійському і пасажирському скло — краще її видалити — дуже великий ризик щось не помітити через неї, особливо ввечері і в мокру погоду.

14. Машину не прогрівати. Ніколи. Максимум 1-2 хвилини. За ніч машина остигає вся, а прогріваєте ви тільки мотор. Коробка передач, мости-раздатки, підшипники, гумки, з’єднання — як були холодними так і залишаться. А з місця ви ніби прогріті «рвоне» як на готовому рвати автомобілі. Не робіть цих «карбюраторних» помилок. Плюс бережіть природу і двори від отруйних вихлопів. Сів, завів, поїхав. Нешвидко, потихеньку. Це повинно стати звичкою. Законом.

15. Не вмикайте противотуманки, коли немає туману. Це і неправильно, і карається (чомусь тільки не у нас).

16. Увечері кожен раз переконаєтеся в тому, що ви включили світло після початку руху. Часто можна вечорами зустріти модні тачки без ближнього світла фар, тому що ходові вогні світять, щиток приладів світить — ніби як їм все видно і так. Але ззаду не світять — і вас не видно. Контролюйте світло! Це ваш обов’язок.

17. Під час їзди пам’ятайте, що восени реакції водія трохи притупляються — одяг, погода, дорожнє покриття, настрій не сприяють відпалу. Гальмівний шлях збільшується, тому що холодно і слизько. Траєкторія руху змінюється, машина не так охоче їде за кермом, як по сухому асфальту влітку.

18. Особливо обережно заїжджайте з ранку і ночами на мости. Будь-які. І великі, як через Дніпро, і маленькі, які трапляються на трасі. Полотно моста продувається знизу і зверху, охолоджується більше, плюс там, де мости часто пориви вітру протягом, як в трубопроводі. Особливо добре це відчувають на собі мотоциклісти. Скиньте швидкість до розумної. Часто розумна менше, ніж дозволена. Пам’ятайте, що на максимально дозволеної швидкості їхати не обов’язково.

19. Всі маневри робіть заздалегідь і без різких рухів.

Пам’ятайте, що всі аварії (за рідкісними форс-мажорними винятками!) Відбуваються з двох причин: перевищення розумної для даних умов експлуатації швидкості і переоцінка власних здібностей з можливостями автомобіля. Все інше — похідне від цих двох бід. Про дві біди чули? Дороги і дурні. Нехай це буде не про нас взагалі.